3 Kasım 2014 Pazartesi

Vicdan, İnsanlık..Hani Nerede?


Yukarıdaki haberi çoğunuz, birkaç gün önce görmüşsünüzdür. Bu haberi okuduğumda, aklımdan geçen ilk cümleyi, bu yazıya başlık yaptım. İnanın okuduğumda kanım dondu. Kaçıncı yüzyıldayız, hala kaynaştırma eğitimini benimseyemedik maalesef. Bu habere sebep olanlara denecek hiç bir şey yok zaten. Yani bir de bunu yapanlar birer anne. Hani anneler merhametlidir, anneler vicdanlıdır ya. Hani? Ben bu haberde insanlık namına hiç bir şey göremedim. Hala şunu kavrayamadık; zihinsel ya da fiziksel engel, sadece doğuştan olmaz. Sonradan da insanlar bir engel sahibi olabilir. Bu kadar dışladığınız, bu kadar ezdiğiniz ve nesne yerine dahi koymadığınız, bir canavar muamelesi yaptığınız bu çocuk, sizin çocuğunuz olabilirdi. Ya da bu çocuk, çocuğunuzun gelecekteki yansıması olabilir. Siz bilemezsiniz sadece Allah bilir. Sizin 'normal' çocuklarınızın bu ülkede eğitime ve yaşamaya ne kadar hakkı varsa, bu çocukların da hakkı var. Hatta bu çocukların, sizin iğrenç tavırlarınızın olmadığı, insan yerine konuldukları bir dünyada yaşamaya ihtiyaçları var. Onlar sadece insan olarak yaşamak istiyorlar. Ben rehabilitasyon merkezinde öğretmenim, daha önce bahsetmiştim. Benim öğrencilerimin; yaşamlarına, eğitimlerine, sevme ve sevilmelerine hiç bir durumları engel değil. Onları engelleyen tek şey, insan kılığına bürünmüş sizin gibi vicdansız kişiler! Artık rahat bırakın evlatlarımızı. Bırakın ki, özgürce mutlu bir şekilde yaşamlarını sürdürsünler. Bu yaptığınız artık insanlığa, hiç bir vicdana ve haysiyete sığmıyor. Sizin gibi insanlar nasıl birer anne-baba oluyor, nasıl birer kul oluyor..Ben de kalkmış neyi sorguluyorum, sizin gibilere acaba insan deniyor mu? Asıl soru bu! Halbuki biraz bakış açınızı değiştirirseniz bu meleklerimiz için bu dünyayı cennet yapabiliriz...
Son olarak, bu yaptığınızı, kulları reva görebilir de..Allah reva görür mü zannediyorsunuz!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder