22 Nisan 2014 Salı

"Öğretmenim, ben gerçekten bir işe yaramaz mıyım?"


Herkese merhaba !

Yine arayı baya açtım, sırf bu yüzden şu sınavdan hayırlısıyla kurtulmak istiyorum :) 

Geçen gün ilginç bir diyalog oldu, bir öğrencimle aramda. Öğrencim henüz 5 yaşında ve DEHB (Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu) 'na sahip. Ders sırasında bir anda; "Öönetmeniimm annem bana okul çantaşı almıyoooo" dedi. Neden almıyor, diye sordum tabi onun o tatlı diliyle :)  "Çünkü ben yayamazlık yapıyom yaa yayamaz olduğum için annem bana okul çantaşı almıyooo" diye bir cevap aldım. Resmen yüreğimin bir köşesi o anda adeta tutuştu. Ne diyeceğimi bilemedim ve cümlesine şöyle devam etti: "Öönetmeniimm ben geyçekten de yayamaz mıyım?". Biraz ona olumlu şeyler söyledim, durumu olumlu hale getirmeye çalıştım. Ama şu gerçeği bir kez daha fark ettim ki, çocuklar aslında her şeyi anlıyor, hem de çok iyi anlıyor. Zihin engelli, otistik veya normal çocuk olması hiçbir şeyi değiştirmiyor.




Ben anne değilim, tabiki de annelik duygusu, anne-çocuk ilişkileri vs.konusunda sadece teorik bilgiye sahibim. Ancak, özellikle şu "yaramazlık" olayında çok dikkat edilmesi gerekiyor. Çünkü çocuklar anlıyor ve bir işe yaramadıklarını düşünebiliyor. Özellikle bunu söyleyen bir anne ise, çocuğun durumunu düşünebiliyor musunuz? 

Benim öğrencilerim zihin engelli ve otistik çocuklardan oluşuyor. Zamanımın çoğunu da onların arasında geçiriyorum ve bundan da çok memnunum  Bu iş bana ilahi bir iş gibi geliyor. İğneyle kuyu kazıyorsunuz ama en küçük şeylere şükredebilmeyi öğreniyorsunuz. Hele bir de "Allah razı olsun sizden hocam" duasını aldığınızda bulutların üzerinde uçmaya başlıyorsunuz 
Ama yine de çok zor imtihan Allah kimseyi bu şekilde sınamasın..

Velhasıl, lütfen çocuklarımıza söylediğimiz şeylere dikkat edelim özellikle de "yayamazlık" konusuna :) Çünkü onlar minik ama her şeyin farkındalar..  :)

Hoşçakalın, en kısa zamanda görüşmek üzere 

8 yorum:

  1. çocuklarla ve onların yanında başkalarıyla çok dikkatli konuşmak lazım.aslında iletişimin her alanında dikkat ve karşındakini anlayarak konuşmak gerekli.ne yazık ki her ebeveyn bunu yapamıyor.çocukların gelişimindeki hataların kendilerinden kaynaklanmadığını kabul etme aşaması ise pek kolay aşılabilir değil bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok doğru söyledin. Onların yanında başkalarıyla da çok dikkatli konuşmak gerek. Aslında doğru iletişim kurmayı başarabilsek bir çok problemimizi çözeriz. Benim mesleğe başladıktan sonra ilk öğrendiğim şey, çocukların ailelerini yansıtmasıydı. Çocukta olumlu özellik de olumsuz özellik de ailenin eseridir, lütfen bunu unutmayalım. .
      Güzel yorumun için teşekkürler ☆ :)

      Sil
  2. Bir anne olarak durumu çok iyi anlıyorum...Çocuklar kırılgan ve onlara çocukken yaşattıklarımız,geleceklerinde çok ciddi travmalara neden oluyor...:( Çok dikkatli olunmalı....Tabii hatalarımız oluyor ama travmatik durumlar yaratmamaya dikkat edilmeli...Ne kadar güzel bir işin var...Hem çok zor hem de ilahi bir iş...Sevgiler.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Çocuklar sabun gibidir, onları elinizde tutarken düşürmemek için dikkatli olmalısınız" derdi sevdiğim bir hocam. Çocukların çok başka bir dünyaları var. Öyleki, annesiyle babası boşanan bir çocuk, kendisi çok yaramazlık yaptığı için boşandıklarını düşünüyor. Aslında bazen onların dünyasında hangi karakter olduğumu düşünürüm :) Yani onların o renkli dünyasına zarar vermemek gerek, kendi dünyamızı zaten mahvediyoruz..İşimi seviyorum ve bir sıkıntım olduğunda onlara ya da ailelerine bakıp şükrediyorum, benimki de dert mi diye..Garip bir mesleğim var, bir anda ağlamak üzereyken, hemen mutluluktan havalara uçabiliyorsunuz :) Tatil günlerinde de öğrencilerimi çok özlüyorum :))
      Sevgiler..

      Sil
  3. Çok güzel yazmışsınız. Hepsi dünya tatlısı... çok doğru söylemiş hocanız da hakikatten çocuklara nasıl yaklaşılması gerektiği çok önemli, çook! Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim beğenmenize sevindim :) kesinlikle çok önemli, unutmamak gerekir ki geleceğimiz onlara emanet...
      Sevgiler..

      Sil
  4. Merhabalar. Beyaz Sır'dan geliyorum :).
    Hakikaten çocuklara nasıl anlatacağımızı bilmek gerekiyor, en başta özgüvenleri için...
    Ben de öğretmen adayıyım, sizden öğreneceğim çok şey var galiba :)
    Bana da beklerim :) http://merveraslan.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar hoşgeldin :)
      Çocuklar çok ilginç varlıklar dikkatli yaklaşmak gerek :) Bir şeyler katabiliyorsak birbirimize, ne mutlu :)
      Davetine icabet ettim..Sevgiler :)

      Sil